Sydney, bezoek en WERKEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooghart - WaarBenJij.nu Sydney, bezoek en WERKEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooghart - WaarBenJij.nu

Sydney, bezoek en WERKEN!

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 September 2015 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!
Geen bericht is goed bericht toch?!
Na maanden afwezig hoop ik nu weer een leuk verhaal voor jullie te hebben! Want zoals jullie wel verwachten ben ik in Aussie een bezig bijtje geweest!

De ‘winter’ maanden in Sydney hebben in het teken van bezoek gestaan! Zowel mam, als tante Agnes en een werkbezoek van pap: het is zo leuk geweest om aan hen te laten zien wat er zo gaaf is aan deze stad! In die periode had ik ook een grote verrassing voor jullie.. Omdat er bij mijn stagebedrijf Outliving een vacature was en ik nog niet helemaal klaar was met Sydney dacht ik: waarom niet?! Na drie enthousiaste koppies op skype (pap, mam en Lau dachten lekker blijf jij nog maar een half jaartje daar!) ben ik met knikkende knietjes gaan vragen of ik anders voor de komende maanden die positie mocht invullen. Zogezegd zo gedaan: de volgende ochtend lag mijn contract klaar en werd ik per 1 augustus ‘full employee”!! Anne en een baan, voor m’n uhh 22e? Wie had dit verwacht?!

In de maanden mei en juni konden we wel stellen dat het echt winter was in Sydney. Gelukkig had ik mijn stageverslag goed uitgesteld en heb ik hele weekenden mijn laptop omarmd! Nee hoor, zo zwaar had ik het niet. Er waren allerlei leuke evenementen en andere reizigers in Sydney op dat moment! Ik heb een mega leuk Spaanse meisje Almudena ontmoet en m’n spaans taal en stapavondjes in Sydney verbeterd! Een bezoekje aan Melbourne gebracht, nieuw kamergenootje en partner in crime Maartje ontmoet en een basketbal toernooi gehad met Outliving!

In juli was het wel eens tijd voor vakantie en konden pap, mam en Laura het niet laten om de oostkust van Sydney te ontdekken. We zijn eerste 4 dagen in New Zeeland bij de familie op bezoek geweest. Van warme kruiken in bed, jaffa’s en kletsen met de tantes: een top bezoek! Daarna zijn we naar met z’n viertjes door gevlogen naar Brisbane en hebben we lekker toeristisch alle plekjes tussen Brisbane en Cairns bezocht!! Elke dag een adembenemende natuur, kangoeroetjes langs de weg, tours naar Fraser Island, koala’s spotten en uren snorkelen in het Great Barrier Reef met schilpadden: sorry als jullie nu groen zien van jaloezie…!
Na zulke leuke weken stond er helaas weer een afscheid op het programma: nee Anne gaat echt niet mee naar Nederland. Laura had nog een paar weekjes zomervakantie en dacht waar kan ik die beter besteden dan in Sydney?
Twee ontzettend fijne weken waarin ik van maandag tot vrijdag van 8.30-17.30 braaf geld aan het verdienen was en s ‘avonds mijn favo plekjes van Sydney heb kunnen laten zien! Kamergenootje Maartje met zusje waren een van die weken ook in Sydney en hebben we gezellig samen de toerist uitgehangen. Een kustroute in Manly, een dagje naar de Blue Mountains en onze favoriete restaurantjes: we hebben ze alles laten zien!

Ondertussen zijn er alweer 5 weken voorbij sinds het afscheid (lees: een zondag huilen in bed, ik zat echt weer alleen in Sydney!) met Laura en heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin!
Het is een ontzettend leuke, levendige stad en de ‘rush’ van continue nieuwe mensen leren kennen en nieuwe dingen ontdekken is zo ontzettend gaaf!! Daarnaast hielp het misschien ook wel dat mijn eerste salaris gestort (en uitgegeven) is!
Onder het motto: je bent er maar 1x, ben ik al een weekend terug naar Cairns gevlogen om een fantastische raft tocht met Maartje te doen. Een dag in zulke mooie natuur met een leuke instructeur: soms vergaten Maartje en ik gewoon even om te peddelen! Met gevolg dat in de heftige stroomversnellingen een boot-genootje in het water viel.. Gelukkig zaten net in dat stukje geen krokodillen….!

Met meiden van Outliving ben ik al meerdere ‘sample-sales’ af geweest en heb ik al mooie nieuwe schoenen en shirtjes om naar m’n werk te gaan. Daarnaast is er een nieuwe stagiair, Luuk en mag hij nu alle rot klusjes oplossen.. Lucky Luuk!
Haha nee hoor! Luuk en ik kunnen het heel goed vinden, hij studeert ook Technische Bedrijfskunde dus we hebben veel gemeen. Deze week hebben we samen een keer echte pindasaus gemaakt om vrijdag mee te nemen naar onze ‘Vrijdagse Outliving BBQ: these dutchies are taking over the company!

Mijn werk bij Outliving is heel erg gevarieerd en ik hou me op dit moment veel bezig met de logistiek van de inkomende orders: alle flamingo’s en strandhanddoeken zijn onderweg naar Aussie voor de kerst dus we hebben het mega druk! Maar het is nog steeds zo ontzettend leuk en de tijd gaat zo ontzettend snel! Ik heb net even zitten rekenen: over precies vier maanden ben ik alweer op Nederlandse bodem.

Voor nu ga ik nog even genieten hier, m’n salaris uitgeven en de eerste lentestraaltje opdoen!

Heel veel liefs van mij vanuit Down Under ☺
Anne!

PS: ik blijf van alle skypeavontuurtjes en whatsappjes genieten! Iedereen die continue aan mij denkt: ik vind jullie zo lief!! Mega veel kusjes!!!

  • 20 September 2015 - 16:05

    Agnes:

    Geen bericht, goed bericht, klopt inderdaad. Maar deze berichten zijn wel erg leuk om te lezen hoor! Als er zoveel familie is langs geweest, zal het zeker niet meevallen om alleen te zijn. Maar gelukkig zijn er zo veel mensen op de wereld dat er altijd wel een op je pad komt.
    De winter is alweer voorbij, dus de zomer komt er snel aan. Met al dat geld dat nu binnen stroomt, kunnen ook weer leuke dingen gedaan worden. Voor je het weet zijn die 4 maanden voorbij, dus geniet geniet geniet! Dikke kus van je tantie

  • 20 September 2015 - 18:45

    Anne:

    Hi grote dochter! Goed geschreven weer; ik zeg: vaker doen!
    Ik ben ook huilend afgedropen van het vliegveld in Cairns, want het is best een lange tijd..
    Maar.. zo trots op je dat je de stap genomen hebt en blij voor je dat je het zo leuk hebt.
    And keep in mind: time travels fast, ENJOY!!
    Doen wij ook, hier hoor; eb blij dat er Skype en What'sapp bestaat!
    Dikke X, mam

  • 21 September 2015 - 07:30

    Zusje Van Maartje Weet Je Wel:

    Heeeel erg leuk! X

  • 23 September 2015 - 13:48

    Maartje:

    Wat een leuk verhaal! Al weet ik natuurlijk zo goed als alles al haha! Ik zie je morgen lieverd ik heb er zin in!!!

  • 28 September 2015 - 20:06

    Sophie:

    Heeeeeee Antjee!!

    Leuk verhaal ;)
    Tot over 4 maandjes

    Xxxxx Sop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 1057
Totaal aantal bezoekers 2930

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Stage in Sydney!

Landen bezocht: