4 seizoenen in 1 dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooghart - WaarBenJij.nu 4 seizoenen in 1 dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Hooghart - WaarBenJij.nu

4 seizoenen in 1 dag

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 April 2015 | Australië, Sydney

Ja, vier seizoenen in 1 dag: I know what it means by now.. Hoe mooi en lenteachtig de ochtend kan beginnen, hoe dat binnen 5 minuten om kan slaan naar een stortbui van een uur, als ik vervolgens pauze van stage heb: ik in het zonnetje kan lunchen alsof het zomer is en de dag te eindigen met een herfstachtig windje: Welkom in Sydney!
Niet alleen het weer is veranderd sinds mijn andere verslag: het uitgaansleven van Annie ook! Na een beetje gewend te zijn in deze speciale stad, zijn we het nachtleven maar gaan ontdekken!
De eerste dinsdag na mijn vorige post was het St. Patricksday, wat ik gevierd heb met mijn Nederlandse en Duitse huisgenootje. Op een boot, onder de Harbour Bridge en naast het Opera House: geweldig! Twee dagen later moest Ivy, dé club van Sydney, maar eens geïnspecteerd worden. Om zondag vervolgens af te sluiten met een poolparty in het zwembad van jawel.. Ivy.
Omdat jullie het anders niet geloven, maar ik jullie niet wil kwijtraken na dit stukje: ja ik loop elke dag gewoon stage en mijn verhalen over Excel, Word en informatiesystemen is een stuk saaier..
Mijn interesses voor sport (correctie: mannen die sporten..) is in Australië weer wat verder uitgebreid: op zaterdag 21 Maart ben ik met Irene, Margriet naar SlipperDay geweest! (Oke, we zijn er nog steeds niet achter wat de naam inhoudt) maar die zaterdag hebben wij doorgebracht in nette kleding om naar paardenraces te kijken! Een belevenis opzich en Margriet had s’avonds last van haar nek omdat ze niet wist hoe ze haar aandacht moest verdelen tussen de paarden en de kerels (in pak!) achter ons.
Natuurlijk laten wij het niet bij één nieuwe sport: een rugby wedstrijdje wordt ook meegepakt! Nog meer mannen, in een ander pak, maar ook erg vermakelijk.
Bewijs dat ik niet alleen maar feestvier in Sydney: mijn stage bedrijf doet aan teamuitjes en nam ons daarom in Maart mee naar een rooftop-restaurant aan het strand! (Oke, dit maakt mijn bewijs misschien minder geloofwaardig..). Maar dit was ook een erg leuke avond om iedereen iets beter te leren kennen en lekker te eten op kosten van de baas!

Het lijkt alweer een tijdje geleden, maar begin april heb ik het paasweekend met bijbehorende tradities helaas moeten missen. Dit was wel een beetje een dubbel weekend: de eieren van oma heb ik zelf s’ochtends braaf gekookt, maar dit weekend zijn mijn mede-dutchies Irene en Margriet terug naar Nederland vertrokken. Wat wel weer een toffe ervaring was, is om Pasen gewoon lekker op strand te vieren of tussen alle aussies aan het ontbijt in een van de vele restaurantjes in de stad.
Die week heb ik ook een pakketje uit Nederland gekregen, gevuld met paaseitjes, tijdschriften en kaartjes van écht iedereen om mijn kamer weer wat op te vrolijken!

Na Margriet en Irene’s vertrek zijn er twee Spaanse meisjes in ons huis komen wonen: dat betekent de beste guacamole recepten en de beste feestjes waar we door onze Spaanse schoonheden gewoon gratis naar binnen worden geloodst! De gratis drankjes mogen ook niet vergeten worden!
Met deze Spaanse chickies heb ik vorig weekend weer een road-tripje gemaakt! We zijn ongeveer 400 km noordelijker gereden met Port Macquarie (niet aan te raden om te googlen als je niet jaloers wilt worden..). Hoe mooi de stranden en parken onderweg zijn geweest, moeten jullie mij op mijn woord geloven want de natuur in Aussie is in één woord: fantastisch!

Ik weet dat ik jullie tot zo ver in spanning heb gelaten over de specials van ons ice cream favourite Messina maarrrr het is het waard! Deze maand heb ik genoten van de volgende special: peanut and milkchocolate gelato WITH caramel brownie AND caramel fudge…

Omdat jullie aandacht nu bij de brownie en fudge blijft hangen, ga ik afsluiten. De gigantisch storm van afgelopen week is gelukkig gaan liggen, het zonnetje begint weer door te komen en morgenochtend komt mammie me voor 10 dagen opzoeken!

Heel veel liefs en tot snel!
X Anne

  • 26 April 2015 - 04:38

    Angelique:

    and as we speak; ik lees dit verslag nu gewoon in Sydney! Te leuk om m'n dochter weer te zien. Wat doet ze t goed hier

  • 26 April 2015 - 07:59

    Petra:

    Geniet van jullie samenzijn!

  • 20 Juni 2015 - 17:38

    Toos Konings:

    Zojuist je verslag op internet gelezen. Na veel zoeken hoop ik de goede Anne gevonden te hebben. We hebben elkaar op een bijzondere manier ontmoet in Melbourne. Later was ik in Sydney en heb geprobeerd contact op te nemen, maar op een of andere manier is dat niet gelukt. ik zou het leuk gevonden hebben je daar te ontmoeten. Eenmaal thuis voelde het voor mij niet goed dat het niet lukte omdat ik toegezegd had contact op te nemen. Daarom ben ik er maar eens voor gaan zitten om google af te struinen. En maar hopen dat je De Anne bent die ik zocht om dit te kunnen vertellen. Mijn tijd in Australië was fantastisch. Een mooie reis gehad. En ook al was ik maar twee dagen in Sydney, ik heb er veel van gezien. Ik wens je een fijne tijd in Australië en het was leuk om jullie in Melbourne te ontmoeten.

  • 25 Juni 2015 - 04:56

    Anne:

    Hoi Toos,

    U heeft de geode Anne gevonden!
    Goed om te horen dat u een fijne tijd heeft gehad in Australie! Veel mooie dingen gezien neem ik aan? Over 2 weken ga ik samen met mijn vader, moeder en zusje diezelfde reis maken!
    Ik heb geen idee wat er mis gegaan is, want ik heb dat weekend wel regelmatig op mijn telefoon gekeken. Ondanks dat u geen prive-tour heeft gehad, ben ik blij dat u Sydney een leuke stad vond!
    Heel erg bedankt en wij vonden het ook erg leuk om u te ontmoeten in Melbourne!
    Groeten van Leon en Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 2944

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Stage in Sydney!

Landen bezocht: